Wczytuję dane...
Najczęściej zadawane pytania

O nas


  1. Dlaczego my?
  2. Nasze dane oraz godziny otwarcia

Przed zamówieniem


  1. Sposoby złożenia zamówienia
  2. Szukanie części
  3. Dostępność produktów
  4. Czas realizacji zamówienia
  5. Ceny produktów
  6. Porównywarka
  7. Schowek
  8. Zakładka "Aktualnie w demontażu"
  9. Produkty zdemontowane i produkty do demontażu
  10. Zdjęcia poglądowe

Składanie zamówienia


  1. Koszty i sposoby dostawy
  2. Wysyłka do warsztatu
  3. Odbiór osobisty towaru
  4. Dostawa za granicę
  5. Metody płatności
  6. Faktura VAT
  7. Wysyłka dużych przedmiotów

Po złożeniu zamówienia


  1. Gwarancje na produkty
  2. Stan realizacji zamówienia
  3. Zmiana danych na fakturze
  4. Zwroty, żądanie reklamacji
  5. Odstąpienie od umowy
  6. Ochrona danych osobowych

O nas

  1. Dlaczego my?

    Jesteśmy jednym z największych oraz najdłużej działających sklepów z częściami samochodowymi w Polsce. W branży motoryzacyjnej istniejemy od 1994 roku, systematycznie poszerzając swoją działalność. Od wielu lat doradzamy i pomagamy naszym klientom. Ich zadowolenie jest dla nas priorytetem, dlatego nasz zespół składa się jedynie z pasjonatów, którzy świetnie znają się na częściach samochodowych. Chętnie pomożemy dobrać odpowiednią część i odpowiemy na wszystkie nurtujące pytania.

  2. Nasze dane oraz godziny otwarcia

    Szczegółowe informacje z danymi firmy, adresem i godzinami pracy znajdują się na podstronie "Kontakt".

Przed zamówieniem

  1. Sposoby złożenia zamówienia

    Zamówienie w naszym sklepie można złożyć w następujący sposób:

    • on-line:

      Zamówienie części przez nasz sklep internetowy jest najprostszym, najsprawniejszym i najprzyjemniejszym sposobem na złożenie zamówienia. Wystarczy dodać wybrany towar do koszyka i kierować się następującymi instrukcjami. Istnieje możliwość założenia konta na naszej stronie internetowej, które z pewnością ułatwi zakup. Zamówienia on-line można składać 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

    • telefonicznie:

      Nasi Sprzedawcy dostępni są pod numerem 512501501 od poniedziałku do piątku w godzinach 09:00-18:00 oraz w soboty w godzinach 09:00-15:00. Przyjmą od Państwa zamówienie, które następnie przekażą do realizacji. Odpowiedzą również na wszelkie pytania i postarają się pomóc w doborze odpowiedniej części.

  2. Szukanie części

    Instrukcja jak szukać części w naszym sklepie znajduję się na osobnej stronie, www.xedos.sklep.pl/search

  3. Dostępność produktów

    Każda z części w naszym sklepie oznaczona jest informacją o dostępności. Istnieją dwie możliwości:

    • status "Produkt dostępny" oznacza, że część mamy u siebie i jesteśmy w stanie wysłać ją w maksymalnym czasie 2 dni roboczych,
    • status "Aktualnie niedostępne" oznacza, że mieliśmy część na stanie, jednak została ona wyprzedana. Ponieważ staramy się na bieżąco uzupełniać stany magazynowe, jest bardzo prawdopodobne, że w najbliższym czasie część znowu pojawi się w sklepie. Aby tego nie przegapić, proponujemy skorzystanie z opcji "Powiadom o dostępności" – wyślemy e-maila z informacją o tym, że produkt jest ponownie dostępny.

    Dokładamy wszelkich starań, aby informacje o dostępności produktów były aktualne. Z uwagi na dużą rotację części oraz częste zmiany stanów magazynowych może się jednak zdarzyć, że informacja na stronie będzie różnić się od rzeczywistego stanu. W takim wypadku prosimy o wyrozumiałość.

  4. Czas realizacji zamówienia

    Czas realizacji zamówienia uzależniony jest od tego, czy dany produkt jest już zdemontowany, czy musimy dopiero zdemontować go z auta. Informują o tym umieszczone w sklepie zdjęcia produktów:

    • jeżeli część na zdjęciu jest już zdemontowana, wysyłamy ją w ciągu 24h od chwili złożenia zamówienia,
    • jeżeli część jest sfotografowana w aucie oznacza to, że musimy ją dopiero zdemontować. W takim wypadku dokładamy wszelkich starań, aby wysyłka nastąpiła w ciągu 24h od chwili złożenia zamówienia, jednak może się zdarzyć, że część wyślemy w ciągu maksymalnie 2 dni roboczych od złożenia zamówienia.

    Jeżeli przy składaniu zamówienia wybrana została opcja płatności z góry, do realizacji zamówienia przystępujemy po zaksięgowaniu wpłaty.

  5. Ceny produktów

    Ceny produktów uwidocznione na stronie sklepu podane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.

  6. Porównywarka

    Dla Państwa wygody udostępniamy funkcję porównywania cen produktów w naszym sklepie. Aby z niej skorzystać, wystarczy dodać wybrane produkty poprzez kliknięcie przycisku "Dodaj do porównania", znajdującego się przy jego cenie. Dodane części znajdą się w porównywarce – otwarcie jej następuje po kliknięciu przycisku "Porównywarka" znajdującego się w lewym górnym rogu strony.

  7. Schowek

    Wybrane produkty można dodać również do schowka – w tym celu należy kliknąć przycisk "Dodaj do schowka" znajdujący się przy ich cenach. Dodane części znajdą się w schowku – jego otwarcie następuje po kliknięciu przycisku "Schowek" znajdującego się w lewym górnym rogu strony.

  8. Zakładka "Aktualnie w demontażu"

    Staramy się na bieżąco informować, jakie auta trafiają do nas do demontażu. Często zdarza się, że poszukują Państwo części, których jeszcze nie zdemontowaliśmy, ale mamy je na miejscu. W tym przypadku należy najechać kursorem na dany model pojazdu, kliknąć opcję "Zapytaj o części" i wpisać swoje dane oraz treść zapytania. Jak najszybciej postaramy się odpowiedzieć na każde złożone zapytanie.

  9. Produkty zdemontowane i produkty do demontażu

    W naszym sklepie internetowym znajdują się dwa typy zdjęć. Właśnie po nich możecie Państwo określić, ile czasu może zająć nam wysyłka.
    Jeżeli część na zdjęciu jest już zdemontowana, wysyłamy ją w ciągu 24h od chwili złożenia zamówienia.
    Jeżeli natomiast część jest sfotografowana w aucie oznacza to, że musimy ją dopiero zdemontować. W takim wypadku dokładamy wszelkich starań, aby wysyłka nastąpiła w ciągu 24h od chwili złożenia zamówienia, jednak może się zdarzyć, że część wyślemy w ciągu maksymalnie 2 dni roboczych od złożenia zamówienia.

  10. Zdjęcia poglądowe

    Niektóre z oferowanych przez nas części są przedstawione na tzw. zdjęciu poglądowym. Oznacza to, że część nie została jeszcze zdemontowana, cały czas znajduje się jeszcze w aucie i nie było możliwości zrobienia jej zdjęcia. W takim przypadku czas wysyłki również może wydłużyć się do maksymalnie 2 dni roboczych.

Składanie zamówienia

  1. Koszty i sposoby dostawy

    Dostawa zakupionych towarów realizowana jest na terytorium całej Unii Europejskiej. Na terytorium Polski współpracujemy z trzema firmami kurierskimi: Pocztex, DHL oraz InPost. Wysyłki zagraniczne realizujemy przez Deutsche Post oraz Pocztę Polską. Poza pojedynczymi przypadkami, kiedy wysyłka może być zrealizowana jedynie przez określoną firmę (np. wysyłka palet), to Państwu pozostawiamy wybór najkorzystniejszego przewoźnika.

  2. Wysyłka do warsztatu

    Umożliwiamy Państwu wysyłkę towaru bezpośrednio do wskazanego warsztatu. W tym celu, w czasie składania zamówienia, należy podać dane warsztatu. Jeżeli na paczce ma znaleźć się adnotacja, że jest to przesyłka dla klienta (ze wskazaniem jego imienia i nazwiska bądź innych danych), bądź jakakolwiek inna adnotacja, prosimy o zaznaczenie tego w uwagach do zamówienia.

  3. Odbiór osobisty towaru

    Istnieje możliwość odbioru osobistego towaru w naszej siedzibie (Stobno 17D, 72-002 Dołuje, woj. zachodniopomorskie), po przedpłacie lub z zapłatą na miejscu. Jesteśmy otwarci od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-18:00 oraz w sobotę w godzinach 9:00-15:00.

  4. Dostawa za granicę

    Realizujemy wysyłkę na terenie całej Unii Europejskiej. Koszty takiej wysyłki zostały szczegółowo opisane na osobnej stonie "Dostawa".

  5. Metody płatności

    W naszym sklepie udostępniamy Państwu następujące metody płatności:

    • płatności elektroniczne przy pomocy platformy Przelewy24, dzięki której istnieje możliwość natychmiastowej zapłaty przelewem, BLIK oraz kartami płatniczymi,
    • płatność za pobraniem, czyli płatność u kuriera przy odbiorze wysyłki,
    • płatność gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym przesyłki.
  6. Faktura VAT

    Ceny podane w sklepie są cenami brutto i zawierają podatek VAT. W celu otrzymania faktury VAT, prosimy o zaznaczenie tej opcji przy składaniu zamówienia online bądź poinformowanie o tym Sprzedawcy w trakcie składania zamówienia telefonicznie.

  7. Wysyłka dużych przedmiotów

    Bez problemu wyślemy Państwu przedmioty większych gabarytów, takie jak skrzynie biegów, silniki, zderzaki czy belki. Wymiary oraz wagi wyszczególnione są w zakładce "Dostawa". Jeżeli dany przedmiot przekracza podane tam wymiary, możemy zrealizować wysyłkę po indywidualnym ustaleniu jej kosztów.

Po złożeniu zamówienia

  1. Gwarancje na produkty

    Udzielamy trzymiesięcznej gwarancji na używane silniki oraz skrzynie biegów. Zasięg terytorialny obejmuje cały obszar Rzeczpospolitej Polskiej. Warunkiem obowiązywania gwarancji jest posiadanie dowodu zakupu i druku gwarancji wypełnionego przez uprawniony warsztat. Gwarancja obejmuje układ korbowo-tłokowy i głowicę, nie obejmuje natomiast wszelkich uszczelnień wodno-olejowych, drobnego osprzętu oraz wszelkich regulacji. W przypadku uznania reklamacji, zobowiązujemy się zamienić wadliwy silnik lub skrzynię biegów w terminie 14 dni od daty zgłoszenia usterki. W przypadku braku części na zamianę, zwracamy kwotę zakupu.

    Gwarancja przestaje obowiązywać, jeżeli:

    • plomby gwarancyjne są uszkodzone,
    • silnik lub skrzynia biegów były zamontowane niewłaściwie,
    • zastosowano inne niż zalecane przez producenta oleje co do stanu i ilości.
  2. Stan realizacji zamówienia

    Informacje o zmianie statusu zamówienia wysyłane są pocztą elektroniczną na wskazany adres e-mail.

  3. Zmiana danych na fakturze

    Jeżeli zdarzy się, że podczas wpisywania danych do faktury VAT wkradnie się błąd i będą chcieli Państwo wprowadzić poprawki, prosimy o kontakt: telefonicznie pod numerem 512501501 lub mailowo: kontakt@xedos.sklep.pl. Postaramy się jak najszybciej zareagować.

  4. Zwroty, żądanie reklamacji

    Przed złożeniem reklamacji, prosimy o kontakt ze Sprzedawcą (tel. 512501501) i ustalenie jej szczegółów. Podstawą złożenia reklamacji jest przedstawienie dowodu zakupu w postaci paragonu lub faktury. Czas rozpatrywania wynosi 14 dni.

  5. Odstąpienie od umowy

    Klient ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze sprzedawcą w okresie 14 dni od zakupu, bez podawania przyczyny. Więcej informacji na temat prawa odstąpienia od umowy znajduje się w regulaminie sklepu.

  6. Ochrona danych osobowych

    Przekazywane przez Klientów dane osobowe są wykorzystywane tylko w celu realizacji zamówienia – w szczególności przekazujemy je firmie kurierskiej, która ma dostarczyć paczkę. Więcej informacji na temat ochrony danych osobowych w naszym sklepie znajduje się w zakładce "Polityka prywatności".