KONSERWACJA - elementów zawieszenia
Jak to robimy:
- Mycie
Podwozie podczas codziennej eksploatacji mocno brudzi się. Przed rozpoczęciem konserwacji musimy je skutecznie oczyścić. Część z tych zanieczyszczeń jest rozpuszczalna i zmywana przez strumień myjki ciśnieniowej, np. błoto, piasek. Część zanieczyszczeń tłustych, jak oleje, wymaga stosowania specjalnych preparatów w postaci np. aktywnej piany. Porządne umycie ułatwia wstępną ocenę stanu podwozia i oszczędza materiały ścierne przy czyszczeniu mechanicznym.
- Usunięcie korozji
W przypadku korozji powierzchniowej najczęściej stosowane jest stosunkowo czasochłonne czyszczenie mechaniczne. Do usuwania używamy szlifierek rotacyjnych i oscylacyjnych z papierami ściernymi o grubych gradacjach lub specjalnych krążków ściernych. W większości przypadków oczyszczanie mechaniczne skutecznie usuwa korozję powstałą na powierzchni.
Przy korozji wżerowej metody czyszczenia za pomocą materiałów ściernych i narzędzi są mało skuteczne. Nie jesteśmy w stanie w ten sposób dokładnie usunąć korozji. W takich przypadkach do oczyszczania podwozi stosuje się obróbkę strumieniowo-ścierną z użyciem piasku kwarcowego, od nazwy ścierniwa proces ten nazywany jest "piaskowaniem". Metoda ta pozwala na łatwe dotarcie materiału ściernego do trudno dostępnych miejsc.
- Zabezpieczenie antykorozyjne
Na oczyszczoną powierzchnie środek chemiczny, który powoduje zobojętnienie korozji. Takie środki potrzebują około 24 godzin na wyschnięcie, co znacznie przedłuża proces konserwacji. Po upływie wymaganego czasu schnięcia, rdza powinna być skutecznie zobojętniona i konserwacja może być kontynuowana. Do konserwacji elementów zawieszenia używamy skutecznego środka, co tworzy szczelną i równocześnie elastyczną warstwę ochronną, która zabezpieczenia podwozie przez wodą, solą drogową, kamieniami, piaskiem i innymi niepożądanymi rzeczami.